Pytania

Najczęściej zadawane pytania

Firma Power EV
  • W jakich godzinach pracuje biuro?

    Infolinia techniczna naszej firmy czynna jest przez całą dobę, 7 dni w tygodniu. Dział handlowy pracuje  od poniedziałku do piątku w godz. 8:00 – 16:00

  • W jaki sposób mogę skontaktować się z działem technicznym?

    Kontakt z naszym działem technicznym jest możliwy przez infolinię pod numerem telefonu (22) 233 08 11. Należy wybrać tonowo 1. Pomoc uzyskasz również mailowo pod adresem info@dopower.eu

    Formularz na naszej stronie internetowej ułatwia nawiązanie kontaktu.

     

  • W jaki sposób mogę skontaktować się z działem handlowym?

    Kontakt z działem handlowym możliwy jest za pomocą infolinii pod numerem telefonu (22) 233 08 11. Należy wybrać tonowo 2. Pomoc uzyskasz również mailowo mailowo pod adresem info@dopower.eu

    Formularz na naszej stronie internetowej ułatwia nawiązanie kontaktu.

Stacje ładowania Power EV
  • Co oferuje cały system POWER EV?

    Stworzyliśmy naszą ofertę stacji ładowania elektrycznych w taki sposób, aby odpowiedzieć na potrzeby miast, firm i osób prywatnych. Oferujemy:

    • dostarczanie stacji ładowania pojazdów elektrycznych,
    • aplikację mobilną pozwalającą na obsługę zdalną stacji i rozliczanie za ładowania,
    • system do obsługi i zarządzania stacją dla właściciela, który eksploatuje stację ładowania,
    • montaż stacji,
    • dostosowanie przestrzeni parkingowej do obowiązujących wymogów, 
    • pełnienie roli dostawcy usług ładowania, 
    • wsparcie i realizację formalności związanych z dopuszczeniem stacji ładowania do użytkowania zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa.

     

  • Kto jest producentem stacji POWER EV?

    Nasza firma, czyli Power EV, projektuje i produkuje wszystkie swoje produkty w Polsce. Stacje ładowania produkowane są we wrocławskiej fabryce. Marka Power EV powstała w odpowiedzi na potrzeby klientów na rynku samochodów elektrycznych wykorzystując doświadczenie firmy zajmującej się produkcją i projektowaniem elektroniki na zlecenie. Ze względu na odmienny charakter produktów i usług, spółka Power EV Sp z o.o została wyodrębniona i tworzy osobną, niezależną strukturę. Pozwala to na uzyskanie lepszej efektywności w realizacji zadań każdej komórki z osobna. 

Polecane stacje wg charakteru obiektu
  • Jaka stacja polecana jest do pensjonatu/hotelu?

    Pensjonatom i hotelom zalecamy stację AC o mocy 22kW jedno lub dwustanowiskowe. Polecamy zdecydowanie się na wersję ścienną lub słup na zewnątrz nieruchomości. 

    Proponowana funkcjonalność: 

    – Wersja ekonomiczna

    To stacja działająca przez załącz/wyłącz. Rozwiązanie proponowane do garaży i parkingów strzeżonych. Rozliczenie za usługę ładowania dokonywane jest przez właściciela. Rozwiązanie polecamy szczególnie, gdy usługa ładowania ma być tylko wartością dodaną do usług. 

    – RFID 

    To stacja stacja uruchamiana poprzez karty RFID.

    – SMART

    Najbardziej rozbudowana wersja z systemem Power EV. Obsługa stacji i rozliczanie za ładowania odbywa się za pośrednictwem aplikacji Power EV i stronę www. Użytkownik stacji z funkcjonalnością SMART dokonuje opłat za usługę ładowania poprzez system Power EV.

    Skontaktuj się z nami, a chętnie zaproponujemy odpowiednie rozwiązanie po poznaniu oczekiwań.

     

  • Jaka stacja polecana jest do biura?

    Najczęściej do biur zalecamy stacje AC o mocy 22kW ścienne oraz wersje słup, które montowane są na zewnątrz budynku. 

    Chętnie doradzimy Ci najbardziej dopasowane rozwiązanie, gdy się z nami skontaktujesz.

     

  • Jakie stacje polecane są dla ogólnodostępnych stacji ładowania?

    Stacje wyposażone w moduł komunikacyjny i system Power EV najczęściej sprawdzają się przy planowanych, ogólnodostępnych stacjach ładowania. Pozwalają one na przekazywanie danych do Ewidencji Infrastruktury Paliw Alternatywnych o dostępności punktu ładowania i cenie za usługę ładowania.  

Zagadnienia techniczne dotyczące naszych stacji
  • Jakie typy złącza stosowane są w stacjach POWER EV?

    Stacje ładowania Power EV wykorzystują złącza zgodne z normą 62196-2

  • Jaki protokół komunikacyjny obsługują stacje ładowania POWER EV?

    Stacje ładowania Power EV wyposażone w moduł komunikacyjny obsługują protokół komunikacyjny OCPP ≥ 1.6. 

  • Czy system umożliwia zdalny upgrade oprogramowania stacji ładowania?

    Tak, system umożliwia zdalną aktualizację oprogramowania stacji.

  • Kto jest odpowiedzialny za zapewnienie kanału komunikacyjnego pomiędzy stacją ładowania, a systemem?

    Nasza firma, Power EV, jest odpowiedzialna za zapewnienie takiego kanału komunikacyjnego w przypadku rozwiązań z systemem Power EV.

  • W jaki sposób jest zabezpieczony kanał komunikacyjny?

    Kanał komunikacyjne jest zabezpieczony przez prywatną grupę APN

Aplikacja mobilna Power EV
  • Jaka jest funkcjonalność systemu / aplikacji?

    Przykłady:

    Użytkownik może wykonać między innymi poniższe akcje: 

    • wybór interesującej go lokalizacji i sprawdzenie statusu dostępnych ładowarek. Informacja zawiera czas pozostały do zakończenia rezerwacji ładowarek i możliwość kolejkowania,
    • informacja o ewentualnych pracach administracyjnych, jeżeli takie mają miejsce.
    • możliwość sterowania blokadą parkingową,
    • ustalenie czasu trwania ładowania przy jednoczesnej, stałej kontroli procesu, 
    • załączanie i wyłączanie ładowania,
    • analiza historii wykonanych transakcji i ładowania,
    • dokonywanie płatności i zasileń konta.

     

    Administrator może wykonać między innymi poniższe akcje:

    • przeprowadzenie zdalnej diagnostyki i napraw,
    • regulacja zdalna maksymalnego obciążenia danego stanowiska,
    • załączanie i wyłączanie systemu ładowania,
    • rezerwacja stacji,
    • wyłączanie awaryjne stacji,
    • dodawanie nowych ładowarek do grupy,
    • dodawanie nowych grup ładowarek,
    • monitorowanie stanu pracy wszystkich lub wybranych, konkretnych ładowarek,
    • sprawdzanie kont użytkowników,
    • zarządzanie energią oraz analiza aktualnego zużycia,
    • ustalenie indywidualnych stawek opłat za kW energii i kosztów parkowania dla wybranych grup ładowarek.
  • Jak uzyskać Informację o dostępności/zajętości/awarii stacji?

    Użytkownik z poziomu aplikacji ma dostęp do bieżącej mapy, na której oprócz lokalizacji stacji, znajdzie informacje o statusie punktu ładowania tj. dostępna, zajęta (razem z informacją, na jaki czas została zarezerwowana), awaria lub prace administracyjne. Każdy status posiada inny piktogram na mapie.

  • Czy jest możliwa nawigacja do stacji ładowania?

    Tak, nawigacja do stacji ładowania jest możliwa, gdy telefon ma funkcję GPS.

  • Jakie systemy operacyjne obsługuje aplikacja dla użytkownika końcowego?

    Obsługiwane przez aplikację systemy to iOS i Android. Użytkownik z powodzeniem uzyska informacje także poprzez stronę www.

  • Jak mogę ściągnąć aplikacje Power EV do obsługi stacji ładowania?

    Pobieranie aplikacji na urządzenie z Androidem

    1. Otwórz Google Play.
      Otwórz na telefonie aplikację Sklep Play Google Play.
      Na komputerze wejdź na play.google.com.
    2. Znajdź aplikacje Power EV i pobierz ją

    Pobieranie aplikacji na urządzenie z systemem iOS

    1. Uruchom aplikację App Store na ekranie początkowym.
    1. Znajdź aplikacje PowerEV i ją pobierz

     

Rozliczenia
  • Jakie rodzaje rozliczeń obsługuje system?

    Rodzaje rozliczeń są ustalane indywidualnie przez administratora za kWh oraz osobno za koszt parkowania.

  • Czy jest możliwy model mieszany? W jakich możliwych konfiguracjach?

    Tak. Model mieszany jest możliwy dla opcji z kWh oraz kosztem parkowania. Administrator określa parametry dla każdego z osobna.

     

  • Czy możliwe jest definiowanie różnych modeli rozliczeń dla poszczególnych stacji ładowania, grup stacji ładowania lub grup użytkowników?

    Jest możliwość ustalania indywidualnych stawek opłat za kW energii oraz koszty parkowania dla grup ładowarek samochodów elektrycznych.